Ohjeet reklamaatioon
Reklamaatiotilanteita syntyy silloin tällöin ja meille on tärkeää, että sellaisen sattuessa, se sujuu sinun näkökulmasta sujuvasti. Olemme ylpeitä tuotteidemme laadusta ja tavoitteena on, että ne palvelevat sinua arjessa pitkään ja luotettavasti.
Jos tuotteessasi ilmenee virhe, olethan meihin yhteydessä välittömästi sähköpostitse: myynti@parolanrottinki.fi
Vastaamme reklamaatioihin 2–5 arkipäivän kuluessa.
Jotta voimme käsitellä asian tehokkaasti, liitä sähköpostiisi:
-
Selkeät kuvat tuotteesta.
-
Sanallinen kuvaus virheestä ja reklamaation syystä,
-
Ostopäivämäärä, ostopaikka ja tositekopio ostoksesta (esim. kuitti tai tilausvahvistus)
Huomioithan, että ostotosite on edellytys reklamaation käsittelyn aloittamiselle.
Klassikon rungon takuu
Parolan® rottinkiklassikoiden rungoilla on 10 vuoden takuu.
Takuun piiriin kuuluu rungon katkeaminen tai rakenteellinen vaurio, mikäli se tapahtuu normaalissa käytössä ja ilman väärinkäyttöä.
Jos vaurio ilmenee 10 vuoden kuluessa ostopäivästä ja voimme todeta, ettei kyse ole väärinkäytöstä, korjaamme tuotteen mahdollisuuksien mukaan tai vaihdamme tuotteen uuteen taikka tarjoamme muun sopivan ratkaisun.
Huolto ja toimituskulut
Kaikki huollot ja korjaukset tehdään Parolan myymälässämme.
Alle 2 vuoden sisällä ostopäivämäärästä ilmenneissä runkovaurioissa, kuljetuskustannukset katetaan Parolan Rottingin toimesta, kun asiasta on sovittu etukäteen.
Jos klassikon ostosta on kulunut yli 2 vuotta, vastaa asiakas tuotteen kuljetuksesta/kuljetuskustannuksista huoltoon ja takaisin.
Jos tuote toimitetaan korjattavaksi, mutta se ei kuulu takuun piiriin, asiakas vastaa itse kuljetuksesta / kuljetuskustannuksista molempiin suuntiin.
Sidosnauhojen ja rottinkipinnojen virheolettama ja huolto
Rottinkikalusteiden sidosnauhoilla ja pinnoilla on kuuden (6) kuukauden virheolettama. Tänä aikana ilmenneet nauhojen tai pinnojen katkeamiset voivat oikeuttaa korjaukseen, mikäli kyseessä on valmistusvirhe tai virhe raaka-aineessa.
Edellä mainitut viat korjaamme myymälässämme Parolassa, mikäli vaurio on ilmennyt kuuden (6) kuukauden sisällä ostopäivästä ja voimme todeta, että se ei johdu ulkoisista tekijöistä kuten kuivumisesta, säilytysolosuhteista, kovasta rasituksesta tai käyttö- ja hoito-ohjeiden laiminlyönnistä. Tässä tapauksessa Parolan Rottinki vastaa myös kuljetuskustannuksista.
Milloin takuu ja virheolettama eivät ole voimassa?
Takuun piiriin eivät kuulu tuotteet, joista on tarkastelun yhteydessä havaittavissa, että tuotetta on käytetty ohjeiden vastaisesti, kuten silloin kun henkilö, jonka paino ylittää suositellun rajan on käyttänyt tuotetta tai sen päälle on noustu polviseisontaan tai seisontaan. Myös tuotteen jättäminen sään armoille tai huoltamatta jättäminen voivat aiheuttaa vaurioita, joita ei katsota valmistusvirheiksi. Huomioithan aina, että rottinkikalusteet on valmistettu luonnonmateriaalista, joten niissä esiintyy luonnollisia väri- ja sävyvaihteluita sekä eroavaisuutta materiaalin rakenteessa. Nämä ovat osa tuotteen luonnetta eivätkä ole peruste reklamaatiolle.