Parolan Rottinki Oy:n verkkokaupan toimitusehdot kuluttaja-asiakkaille

Näissä toimitusehdoissa kerrotaan Parolan Rottinki Oy:n (Y-tunnus: 0288621-2) verkkokaupan toimitusehdoista kuluttaja-asiakkaille. Toimitusehdot sisältävät tietoa muun muassa verkkokaupan toimitustavoista ja -hinnoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista.


Sisältö

1.Yleistä
2.Toimitusaika
3.Toimitustavat
4.Maksutavat
5.Palautukset ja palautusohjeet
6.Reklamaatiot
7.Toimitukset Ahvenanmaalle


Yleistä

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24% ja hinnat ilmoitetaan euroissa (€), mikäli toisin ei mainita.

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Toimitusalue on Suomi. Huom!Mikäli olet tekemässä tilausta Ahvenanmaalle, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme (kohta 8 Toimitukset Ahvenanmaalle)

Pidätämme oikeuden peruuttaa kauppa tai tehdä hintamuutoksia, mikäli tilattu tuote tai sen hinta ei vastaa todellista markkinahintaa johtuen esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä.

Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu Parolan Rottinki Oy:n verkkokaupasta tilatessaan näihin toimitusehtoihin.


Toimitusaika

Tilauksen toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä valittujen maksu- ja toimitustapojen mukaan. Yleensä otamme tilauksen käsittelyyn viimeistään tilauksen saapumista seuraavana arkipäivänä. Keskimääräinen toimitusaikamme on 2-4 arkipäivää siitä kun tilaus on otettu käsittelyyn. Lähetämme asiakkaalle sähköpostitse aina tiedon kun tilaus on meidän päässä käsitelty ja tilauksen tuotteet on laitettu asiakkaalle toimitukseen. Otamme aina yhteyttä asiakkaaseen mikäli toimitusaika viivästyy merkittävästi tässä ilmoitetusta keskimääräisestä toimitusajasta. 

Parolan Rottinki Oy ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.


Toimitustavat

Toimitamme tilauksia alla listatuilla toimitustavoilla. Toimitustapojen saatavuutta rajataan tuotteiden painon ja koon mukaan. Tilauskohtaisesti saatavilla olevat toimitustavat näytetään automaattisesti ostoskorissa ja myös hinnat lasketaan automaattisesti.

Nouto Parolan varastolta (0 euroa)

Nouto varastoltamme on toimitustapana asiakkaalle aina ilmainen. Nouto tapahtuu Parolan Rottingin toimitiloista osoitteesta Hitsaajantie 3, 13720 Parola. Saatuasi tilauksestasi tilausvahvistuksen, voit noutaa tuotteen liikkeemme aukioloaikojen puitteissa. 

Kevyen tuotteen nouto postista (pientavarat 5,90 / pehmusteet 12 euroa)

Painonsa puolesta ja muuten kooltaan tähän toimitustapaan soveltuvat tilaukset toimitetaan kuluttaja-asiakkaallemme tilanteen mukaan lähimpään Postin toimipisteeseen/pakettiautomaattiin. Meiltä lähetettävässä vahvistuksessa kerrotaan mihin toimipisteeseen tilauksesi toimitetaan.

Kotiovelle toimitus (39 euroa)

Tämä toimitustapa kattaa toimituksen niin lähelle ulko-ovea kuin mahdollista. Huomioithan, että tämä toimitustapa ei automaattisesti sisällä tuotteen sisäänkantoa. Sisäänkanto on lisämaksullinen palvelu, jonka hinta riippuu toimitettavista tuotteista. Mikäli haluat tilauksellesi sisäänkannon, olethan ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa@parolanrottinki.fi 


Maksutavat

Ostaessasi tuotteita Parolan Rottinki Oy:n verkkokaupasta, tulee tilaus (tuote/tuotteet ja mahdolliset toimituskulut) maksaa tilauksen teon yhteydessä. Tuotteita ei voi erikseen varata. 

Verkkokaupassamme voi maksaa seuraavilla maksutavoilla: 

Verkkopankit: Nordea, OP-Pohjola, Danske Bank, Tapiola, Handelsbanken, Aktia, Säästöpankit, Paikallisosuuspankit, Nooa, Ålandsbanken, S-Pankki.

Maksukortit: Visa, Visa Electron, MasterCard, EuroCard, Maestro

Maksaminen laskulla tai osamaksulla: Jousto maksutapa

MobilePay: Maksaminen erillisen MobilePay-kännykkäsovelluksen avulla.

Maksaminen verkkopankin välityksellä

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. 

Maksaminen Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Maksaminen laskulla tai osamaksulla

Osta tuotteitamme helposti ja turvallisesti myös Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla. Palvelun tarjoaa kotimainen Jousto maksutapa. Jousto Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Jousto Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Jousto Laskulla maksaminen onnistuu, kun ostosten summa on 20-1000 euroa ja Jousto Osamaksulla 30-2000 euroa. Lisätietoja palvelusta osoitteessa www.jousto.com.

MobilePay

MobilePay on helppo, nopea ja suosittu mobiilimaksutapa. MobilePay-sovelluksesta vastaa Danske Bank. Tämä maksutapa on verkkokaupassamme osa Paytrailin (2122839-7) maksutapavalikoimaa. Tutustu palveluun tarkemmin: www.mobilepay.fi 


Palautukset

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Peruutusilmoitusaika lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Palautuksesta täytyy aina sopia etukäteen Parolan Rottinki Oy:n kanssa. Itse palautus tulee tehdä 14 päivän kuluessa, siitä kun asiakas on jättänyt Parolan Rottinki Oy:lle peruutusilmoituksen. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada tuotteen ostohinta takaisin, mikäli hän ei halua vaihtaa sitä toiseen samanarvoiseen tuotteeseen. Tuotteen palauttamisesta/vaihtamisesta koituvat kustannukset maksaa asiakas. Palautettujen tuotteiden täytyy olla asianmukaisesti pakattu ja myyntikuntoisia.

Palautusohjeet

Kaikista palautuksista on aina sovittava Parolan Rottinki Oy:n kanssa etukäteen. Emme lunasta meille postiennakolla tai muuten etukäteen sopimatta lähetettyjä palautuksia.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota aina ensimmäiseksi yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@parolanrottinki.fi tarkempien palautusohjeiden saamiseksi.

Varmistathan ennen tuotteiden palautusta, että palautettavat tuotteet ovat asianmukaisesti pakattu ja myyntikuntoisia. Mikäli tuote ei ole meille palautuessaan uuteen verrattavassa myyntikunnossa, palautamme vain osan tuotteen ostohinnasta. Tuotteen ostohinta palautetaan kokonaan tai osittain suoraan asiakkaan tilille palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Palautus edellyttää asiakkaalta tuotteen/tuotteiden asianmukaista pakkaamista sekä tuotteen/tuotteiden toimittamista lähimpään palautustoimipisteeseen. Parolan Rottinki Oy ei vastaa kuluista, joita asiakkaalle saattaa aiheutua matkasta toimipisteeseen, johon tuotteen voi toimittaa palautettavaksi.

Emme vastaanota palautuksia lakisääteisen palautusajan jälkeen.


Reklamaatiot

Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana tai asiakkaalle on toimitettu eri tuote kuin minkä hän on tilannut, tulee asiakkaan ilmoittaa tästä Parolan Rottinki Oy:lle välittömästi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta Parolan Rottinki Oy:lle sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@parolanrottinki.fi tai postitse osoitteeseen Hitsaajantie 3, 13720 Parola. Liitä mukaan yhteystietosi sekä tarkat tiedot mikä vastaanottamassasi lähetyksessä on vialla. Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, liitä viestiisi mukaan aina selvitys vahingosta ja kuva tuotevauriosta. Ilman näitä riittäviä tietoja emme voi käsitellä reklamaatiota.

Mikäli katsomme reklamaation aiheelliseksi, pyrimme ensisijaisesti vaihtamaan tuotteen uuteen virheettömään.

Poikkeustilanteissa (esimerkiksi tuote loppunut varastostamme) olemme aina yhteydessä asiakkaaseen ja sovimme erikseen kuinka tilanteessa toimitaan.

Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista mahdollisista lisävahingoista asiakkaalle.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Mahdollisten erimielisyyksien ratkaiseminen: Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistua osapuolten (asiakas ja Parolan Rottinki Oy) välisillä neuvotteluilla, on asiakkaalla oikeus saattaa kaupanteosta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. (www.kuluttajariita.fi)


Toimitukset Ahvenanmaalle

Ahvenanmaa sijaitsee Suomen verorajan ulkopuolella, ja Ahvenanmaalle tilattavista lähetyksistä asiakas suorittaa arvonlisäveron Ahvenanmaan tullille. Jotta arvonlisäveroa ei veloiteta kahteen kertaan, myymme Ahvenanmaalle toimitettavat tuotteet ilman arvonlisäveroa. Veroton tilaus ei tällä hetkellä onnistu verkkokaupassa, joten ole yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tilausta.